אחד הדברים היותר מבאסים בטיול בחו"ל ( גם בארץ בואו נהיה כנים) , זה ליפול על מסעדה מעפנה. כשאנחנו מטיילים או יוצאים לאירוע מיוחד, לאוכל יש מרכיב מרכזי אצלנו. אין דבר שיכול לבאס אותנו יותר מליפול על מסעדת תיירים המונית עם פס אוכל שמבוצע במקרה הטוב בצורה בינונית ובמקרה הרע גם מתומחר גבוה ללא כל סיבה.

לכן, ריכזנו לכם את הטיפים שלנו בייחוד מקרואטיה אל איך לא ליפול על מסעדות תיירים בזמן הטיול שלכם ( בהנחה שאוכל חשוב לכם ואתם גרגרנים כמונו).

1. תמונות בתפריט - זה רק נראה יפה

אין דבר שיכול לדחות אותי יותר מלראות תמונות של המנות בתפריט המסעדה. זוהי נורת אדומה ראשונה כשאני רואה תפריט של מסעדה. אני טוענת – אם אתם טובים, אתם לא צריכים להראות לי איך המנות שלכם נראות. השמועה תגיע כבר מפה לאוזן.

2. מארח/ת שמושכ/ת אותי פנימה

אם המסעדה כל-כך נואשת שהמארח/ת צריכים לתפוס אותי בחוץ זה כבר מעורר בי חשד. אם המקום טוב, הוא בד"כ מלא.

3. אוכל שמוצג בחוץ

אחד הדברים שלי באופן אישי יכולים להוריד מאוד ממסעדה. אם המסעדה מכבדת את עצמה היא לא תציג את האוכל בחוץ, אם כי לפעמים יש יוצאים מן הכלל. בקרואטיה למשל במסעדות ליד הים מקובל להציג את "שלל היום" במקרר מיוחד ואתה יכול לבחור את הדג שלך משם אז לכל כלל יש יוצא מן הכלל כמו בכל דבר בחיים.

4. מבצעים / עסקיות

לא מקובל במיוחד בקרואטיה, האמת נתקלתי בזה בזאגרב אולי ב-2 מסעדות. זה פשוט לא בתרבות / מנטליות שלהם.  ועוד טיפ על הדרך בתור אחת עם רקע במסעדנות – לרוב, כשמציעים לכם את מנת היום זה איזשהוא מוצר שזהו יומו האחרון וחייבים "להיפטר" ממנו אז הופכים אותו ל"ספיישל". מעצבן, אבל זו האמת המרה לרוב.

4. מדברים בחוץ קרואטית?

תקשיבו לשפה שמדברים בתור בחוץ. אם אתם שומעים ורואים מקומיים סימן שטוב וטעים שם. 

5. מחקר מחקר מחקר

אם אתם פודיז' כמוני אז אתם לרוב עושים מחקר רציני לפני שאתם הולכים למסעדה כזו או אחרת, במיוחד בחו"ל. כשאני טסה ליעד מסויים אני תמיד עושה לי "מיפוי מזון" באזורים שאני הולכת לבקר בהם. אני נוטה לבדוק במספר מקומות. בעבר הסתמכתי הרבה על טריפ אדוויזר אבל עם הזמן הבנתי שיש שם המון ביקורות מזויפות של חברים של בעלי מסעדה או מכרי משפחתם, וגם קידום ממומן אז קצת ירד לי מזה. אני אוהבת להשתמש הרבה בפייסבוק כמנוע חיפוש ולרשום למשל בשורת החיפוש למעלה מסעדה מומלצת בזאגרב, או לפרסם פוסט שאלה בקבוצות פייסבוק שונות . אין כמו המלצות של ישראלים אחרים. בלי קשר אני תמיד עושה גוגל על המסעדה, קוראת את התפריט וחוות דעת רלוונטיות.

6. שפת התפריט

אם אתם רואים תפריט בכמה שפות : גרמנית, אנגלית, קרואטית צריכות לעלות לכם בראש המילים "ברח ברח ברח ".  אם המלצר/ית מנסים לדבר אתכם בשפה שלכם בכלל אין על מה לדבר. בשנים האחרונות קרואטיה מגישה עם תפריטים באנגלית זה לא אומר שהן לא טובות שוב תמיד יש יוצאי דופן. 

הכי חשוב- תסמכו על האינטואיציה שלכם. תסתכלו (בעדינות ) על המנות של האנשים שכבר אוכלים ותראו אם מתאים לכם או לא. אני הרבה פעמים גם אוהבת לשאול מקומיים ( והקרואטים מאוד נחמדים). בתאבון!